
- براساس گزارشاتی که روز ۸ام جولای ۲۰۱۹ منتشر شده است، شرکت بزرگ خدمات سرمایهگذاری Fidelity International به زودی یک بازی شبیهساز بازار و مبادلات رمزارزی را ارائه میکند که به کارکنان این شرکت اجازه میدهد پیش از عرضهی سرویسهای رمزارزی واقعی این شرکت، آموزشهای لازم برای حضور در صنعت رمزارزی را فرا بگیرند.
شبیهساز رمزارزی Fidelity
طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، زیرشاخهی اروپایی و آسیای شرکت ارائه دهندهی خدمات سرمایهگذاری Fidelity International از طریق راهاندازی یک شبیهساز مبادلهی اختصاصی برای رمزارزی به دنبال بررسی احساس و درک مشتریان خودش در رابطه با رمزارزها است.
این حرکت جدید در حالی صورت میگیرد که شرکت Fidelity USA(زیرمجموعهی فعال در آمریکا) تمام مراحل پذیرش رمزارزها و تبدیل شدن به اولین میز مبادلهی رمزارزی بزرگ کشور را اتخاذ نموده است.
در این راستا گفته شده که شرکت Fidelity International قرار است یک بازی راهاندازی کند که با کارکنان اجازه میدهد با در اختیار داشتن چیزی حدود ۱۲۵۰۰ دلار ارز غیر واقعی، مبادلهی رمزارزی را شبیهسازی کنند. در گزارشات فوقالذکر آمده است که بیش از ۱۲۰۰ نفر از ۸ هزار کارمند این شرکت بزرگ، در بازی شبیهسازی مبادلاتی رمزارزی ذکر شده شرکت کردهاند. شرکتکنندگان باید تغییرات و تحرکات آتی بازار را پیشبینی کرده و داراییهای خود را افزایش دهند، در واقع یک چالش سخت که برای این کلاس دارایی بسیار ناپایدار و نوسانی در نظر گرفته شده است.
یک سیگنال قوی
این کار Fidelity International در واقع این سیگنال را به بازارهای جهانی میدهد که به احتمال زیاد سرمایهگذاری در صنعت رمزارزی در جهت مثبت صعود خواهد کرد، و شرکت بزرگ Fidelity در نظر دارد تا به عنوان اولین شرکت حاضر مزایای آن را به صورت جهانی گسترش دهد. شرکت Fidelity قصد دارد تا در کنار مشتریان سازمانی به داراییهای دوجانبه و مشتریان مستمری بگیر نیز فرصت دسترسی به داراییهای دیجیتال را بدهد.
این بازی شبیهساز به نوعی طراحی شده تا به کارمندان شرکت در راستای یادگیری در رابطه با بیتکوین و دیگر ارزهای غیرمتمرکز کمک کند تا زمانی که این شرکت خدمات واقعی خود را راهاندازی میکند، کارکنان مهارتهای اصلی لازم در این صنعت را در اختیار داشته باشند. این شبیهساز به بازیکنان در رابطه با مسائلی همچون پویایی بازار، همچنین فناوری زیرساختی دفاترکل توزیع شده و چهارچوب اقتصادی هرکدام از معیارهای مورد نظر رمزارزها را آموزش میدهد.
با نگاهی به این برنامهها میتوان حدس زد که شرکت بزرگ Fidelity قصد دارد با ارائهی نورآوری و پذیرش خطرات موجود، خودش را به عنوان یک پیشرو در فضای رمزارزی معرفی کند.
مسیر سازمانی
پذیرش عمومی ناشی از حضور سازمانهای بزرگ در صنعت رمزارزی همیشه به عنوان یک رویداد تغییر دهندهی وضعیت در صنعت رمزارزی توصیف شده است. در حالی که موسسات به آرامی در حال ورود به این حوزه هستند، تا به امروز تغییر قابل توجهی در بازارهای رمزارزی رخ نداده است.
بسیاری از شرکتهای سرمایهگذاری در زمان روند صعودی بازار به صنعت رمزارزی وارد شدهاند، قیمتهای بالا و گران را پرداخت کردهاند، و در زمان اصلاح بازار شرکتهای مرتبط با مدیریت دارایی را فراموش کردهاند. به نظر میرسد که این صنعت تنها با تخصیص دهندگان سرمایهای که درک صحیح از رمزارزها و ابزارهای مختلف مورد نیاز برای رشد را دارند، در مسیر درست توسعه خواهد یافت.
به عنوان مثال نامهای بزرگی همچون J.P. Morgan و SocGen از جمله موسسات بزرگی هستند که هم اکنون به فضای رمزارزی وارد شدهاند، در حالی که بسیاری از برندهای بزرگ جهان نیز در مسیر حرکت به سمت این صنعت هستند.
نظر شما در رابطه با این بازی شبیهساز چیست؟ حضور برندهای مالی بزرگی همچون Fidelity چه تاثیری بر میزان پذیرش رمزارزها و همچنین قیمت آنها خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.