- فناوری بلاکچین و رمزارزها علاوه بر ایجاد تحولات گسترده در حوزه مالی که بانکهای مرکزی را مجبور به توسعه و انتشار ارز دیجیتالی کرده، صنعت گیمینگ را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. در حقیقت، امکان استفاده از توکنهای ان.اف.تی برای نمایندگی مالکیت و فروش آیتمهای درون بازی و فروش مجدد این آیتمها توسط گیمرها فرآهم میگردد.
مزایای توکنهای ان.اف.تی برای صنعت گیمینگ
ارویت گوئل (Urvit Goel)، معاونت توسعه تجارت گیمینگ پالیگان (Polygon)، در مصاحبه اخیر خود بر اهمیت استفاده از فناوری بلاکچین و توکنهای ان.اف.تی در صنعت گیمینگ تاکید کرد. وی معتقد است، بازیهایی که از فناوری توکنهای ان.اف.تی بهره میگیرند، بهطور طبیعی در مقایسه با بازیهای سنتی برتری دارند که به کاربران خود اجازه فروش دستاوردها و آیتمها را نمیدهند.
گوئل، در این رابطه استدلال کرد که در بازیهای سنتی، گیمرها معمولاً آیتمهای درون بازی را با پول واقعی خریداری میکنند اما قادر به فروش مجدد این آیتمها و پسگرفتن دارایی خود نیستند. اما اغلب بازیها در حوزه گیمفای (GameFi)، کاربران را قادر میسازند تا آیتمها را بهصورت توکنهای ان.اف.تی خریداری کرده و پس از اتمام بازی آیتم خریداری شده را مجدداً بهفروش برسانند.
معاون توسعه تجارت گیمینگ پالیگان، مدل سنتی را جذب پول بهطور یکطرفه و بدون خروجی توصیف کرده و تاکید کرد که گیمرها باید بتوانند حداقل بخشی از ارزش دلاری داراییهایی که در بازیها خرج میکنند را پس بگیرند:
ما میخواهیم گیمرها را قادر سازیم تا مالکیت واقعی آیتمهای خریداری شده را در اختیار داشته باشند و همچنین، خود آنها قادر به تصمیمگیری در رابطه با فروش یا نگهداری از آن باشند. حتی اگر بتوانید بخش کوچکی از هزینه خود در بازی را پس بگیرید، بهتر از این است که دست خالی بازی را ترک کنید. Urvit Goel
اثر دومینو، صنعت بازیسازی را به استفاده از توکنهای NFT سوق خواهد داد
گوئل، اظهار داشت، سیگنالهای واضحی را از سوی ناشران بازیهای سنتی دریافت کرده که برای حرکت به سوی گیمفای آماده میشوند. در همین راستا به نکسون (Nexon)، یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت بازی کره جنوبی اشاره کرد که قصد استفاده از فناوری بلاکچین را در حوزه گیمینگ دارد. پالیگان همچنین با شرکت کرهای نئووایز (Neowiz) برای انتقال بازیها به شبکه بلاکچین همکاری میکند.
معاونت توسعه تجارت پالیگان، اقدام اخیر این شرکتها را عاملی برای ایجاد اثر دومینویی (Domino Effect) و ورود شرکتهای بیشتری به این حوزه میداند. وی تاکید کرد که روئسای شرکتهای فعال در حوزه گیمینگ برای ورود به حوزه بلاکچین باید اعتماد زیادی به این فناوری داشته باشند و در غیر اینصورت عناوین خود را به حوزه گیمفای منتقل نخواهند کرد. وی افزود:
شرکتهای بزرگ فعال در صنعت گیمینگ، برای در اختیار داشتن کسب و کار موفق مجبور به استفاده از فناوری بلاکچین نیستند. آنها قبلاً صدها میلیون دلار از بازیهای سنتی خود درآمد کسب کردهاند. Urvit Goel
اطمینان گوئل به آینده روشن استفاده از فناوری توکنهای ان.اف.تی در حوزه گیمینگ و گیمفای از هیجان کاربران پیرامون این فناوری ناشی میگردد. اگرچه وی اعتراف کرد که دادههای مشخصی برای اثبات اظهارات خود در اختیار ندارد اما معتقد است که گردانندگان کانالهای بزرگ با میلیونها نفر دنبال کننده از این فناوری هیجان زده هستند. وی افزود: «برای من دادهها اطلاعات واضحتری را در مقایسه با مقالهای که در رابطه با اهمیت فناوری ان.اف.تی منتشر شده، ارائه میکنند.»
نظر شما نسبت به اظهارات اخیر معاون توسعه تجارت پالیگان در حوزه گیمینگ چیست؟ آیا در آینده نهچندان دور اغلب شرکتهای بزرگ فعال در صنعت گیمینگ، ناچار به استفاده از فناوری توکنهای ان.اف.تی خواهند شد؟ نظر خود را بهصورت کامنت با ما درمیان بگذارید.