- کمپانی IBM به تازگی گزارش داده است که در حال توسعهی یک فرایند جدید مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که به وسیلهی آن میتوان هزینههای اضافی صنعت تبلیغات را کاهش داد و میزان دقیق آنها را با افزایش چشمگیر شفافیت در این حوزه مشخص نمود.
کمپانی بزرگ IBM در حال توسعهی یک فرایند مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که به کاهش هزینههای اضافه در صنعت دیجیتال کمک میکند و مسائل مربوط به شفافیت و اعتماد را در میان شرکای تبلیغاتی مورد توجه قرار خواهد داد.
متیو کندی(Matthew Candy) معاون ریاست شرکت IBM iX، به یکی از خبرگزاریهای محلی اعلام کرده است که این شرکت از سال گذشته با هدفگیری مشتریان در تبلیغات برنامهریزی شده، از سیستم هوش مصنوعی خود با نام واتسون(Watson) استفاده کرده و این امر به شکل چشمگیری باعث کاهش هزینهها در این بخش شده است. تبلیغات برنامهریزی شده نوعی خرید و فروش الگوریتمی در فضای تبلیغاتی و در لحظه است که در آن برای خودکارسازی فرایند خرید، جایگذاری و بهینهسازی موجودی رسانهها از طریق یک سیستم مزایدهای، از نرمافزار استفاده شده است.
با توجه به اینکه صنعت تبلیغات حول هزینههای واسطه و رسانههای ناکارآمد با مشکلات اقتصادی و مسائل شفافیت روبرو شده است، این راهحل IBM با هدف ارائهی یک دیدگاه جامع از زنجیرهی تامین ایجاد شده و قصد دارد کاهش شفافیت بوجود آمده به علت گشترش واسطهها را از بین ببرد؛ این کاهش شفافیت باعث شده بود هم آگهیدهندگان و هم آژانسهای تبلیغاتی برای مشخص کردن میزان سرمایهی صرف شده برای “رسانههای در حال کار” با مشکلاتی روبرو شوند و شفافیت در این بخش کاهش یابد.
یک کنسرسیوم بلاکچین جدید با هدف تمرکز بر امر تبلیغات توسط IBM iX و شرکت ارائه دهندهی نرمافزارهای تبلیغاتی MediaOcean در جشنوارهی Lions Festival of Creativity معرفی شد.
امنیت برند و شفافیت
زنجیرهی تامین رسانههای دیجیتال توسط یک پروتکل بلاکچینی با نام Hyperledger ساخته شدهاند که توسط IBM و به شکل منبع باز توسعه یافته است.
از آنجایی که بلاکچین قابل تغییر و دستکاری نیست، به امنیت برند و شفافیت رسانهها کمک شایان میکند. محیط بلاکچین یاد شده بر روی پلتفرم مدیریت مراحل MediaOcean که هم اکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار هزینهی تبلیغاتی در اختیار دارد، ساخته خواهد شد.
کندی گفت که ایدهی این اولیهی فرایند یاد شده این است که هر مرحله از یک کمپین تبلیغاتی، از زمان سفارش خرید تا مرحلهی اجرای رسانهای آن، بررسی شود. از آنجایی که تمامی این مراحل بر روی بلاکچین ثبت میشود، این امر باعث حل شدن مشکل شفافیت در میزان هزینههای تبلیغات خواهد شد. کندی در ادامهی صحبتهای خود گفت که هدف این پروژه این است که اصطحکاک و هزینههای اضافی تجاری در امر تبلیغات را حذف کند.
نظر شما در رابطه با راهحل جدید IBM برای افزایش شفافیت در صنعت تبلیغات چیست؟ آیا این پروژهی بلاکچینی میتواند یک تغییر اساسی در این کسب و کار ایجاد کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.