اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

پایان ممنوعیت تبلیغات رمزارزی در گوگل

این کمپانی برخی محدودیت‌های مرتبط با تبلیغات رمزارزی را لغو کرد

نکات برگزیده مطلب
  • سیاسیت‌های جدید کمپانی گوگل نشان می‌دهد که این کمپانی برخی محدودیت‌های مرتبط با صنعت رمزارزی را لغو نموده و تنها برای ایالات متحده و ژاپن تبلیغات مرتبط با رمزارزها را می‌پذیرد.

طبق سیاست‌های جدید کمپانی گوگل، از این پس ممنوعیت مربوط به تبلیغات رمزارزی لغو شده است و صرافی‌های رمزارزی قانون‌گذاری شده می‌توانند در ایالات متحده و ژاپن اقدام به خرید بسته‌های تبلیغاتی این کمپانی کنند.

این ممنوعیت و محدودیت که توسط گوگل در ماه مارس اعلام و از ماه ژوئن نیز کاملا اجرایی شد، طبق اعلام شرکت به منظور محافظت از مصرف‌کنندگان، ICOها، کیف‌پول‌های رمزارزی و مشاوره‌های تجاری بوده است که البته تبلیغات مرتبط با این موارد هنوز هم ممنوع باقی مانده‌ است.

در حالی که رونق ناگهانی صنعت رمزارزها باعث افزایش دارایی کاربران و موجب هیجان پیرامون این صنعت شده ،‌ از طرفی موجب افزایش کلاهبرداری و اسکم در فضای رمزارزی شده است زیرا فرایند قانون‌گذاری نتوانسته خود را با رشد سریع این صنعت وفق دهد. در اوایل سال جاری کمپانی‌های گوگل، فیس‌بوک، توییتر و Snap همگی در اقدامی مشترک تصمیم به توقف و ممنوعیت تبلیغات مرتبط با صنعت رمزارزی گرفتند، تا جایی که این رویکرد سخت اولیه آن‌ها حتی به مشاغل قانونی مرتبط با صنعت رمزارزی هم اجازه‌ی تبلیغات نمی‌داد.

اسکات اسپنسر(Scott Spencer) به عنوان سخنگوی در زمان ایجاد محدودیت‌ها اعلام کرده بود:

ما یک گوی بلورین نداریم که مسیر حرکت و آینده‌ی صنعت رمزارزی را پیش‌بینی کنیم، اما ما به اندازه‌ی کافی آسیب دیدن مصرف کننده و یا وجود احتمال آسیب رسیدن به آن‌ها را دیده‌ایم، این دقیقا همان منطقه‌ای است که سعی می‌کنیم با احتیاط هرچه بیشتر در آن حرکت کنیم.Scott Spencer

بروز رسانی سیاست‌های کمپانی گوگل برای تمام تبلیغات و افرادی که مایل به تبلیغ هستند، در سراسر جهان اعمال خواهد شد، با این حال تبلیغات ارائه شده تنها در ایالات متحده و ژاپن به نمایش در خواهند آمد و افراد ذینفع باید برای عرضه‌ی تبلیغات در هرکدام از این کشور‌ها به صورت جداگانه درخواست صدور مجور خود را ارائه نمایند. می‌توان گفت که این حرکت گوگل به دنبال رویکرد جدید فیس‌بوک رخ داده است؛ فیس‌بوک نیز از ماه ژوئن تبلیغات مرتبط با صنعت رمزارزی را می‌پذیرد.

باید یاد‌آوری کرد که شرکت مادر کمپانی گوگل با نام Alphabet بیش از ۸۶درصد از مجموع درآمد خود را مستقیما از صنعت تبلیغات بدست می‌آورد. این کمپانی برای نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۵۴میلیارد دلار درآمد خالص را به ثبت رسانده است.

نظر شما در رابطه با رویکرد جدید گوگل چیست؟ این رفع ممنوعیت چه تاثیری بر صنعت رمزارزی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CNBC

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا