
- ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) با حضور در کنفرانس توسعهدهندگان(Devcon4) و در مصاحبهای با کوارتز(Quartz) بهطور کلی نکاتی را در مورد اتریوم بیان کرد. وی معتقد است بلاکچین در دنیای «کاملا دیجیتالی» کاربردهای بیشتری خواهد داشت.
بوترین«دنیای کامپیوتری» را همچنان یک روش معتبر برای توصیف پروژهی اتریوم دانسته و گفت: «(این پروژه) یک محیط محاسباتی مشترک که در آن هر شخصی میتواند برنامهی خود را ساخته و اجرا کند، در حالی که همچنان (پروژهی اتریوم) قانونی و ارزشمند است.»
وی از پدیدهی غافلگیری اشخاص نسبت به این تکنولوژی نیز صحبت کرد، و معتقد است که اشخاصی که از فنآوری بلاکچین متعجب شدهاند، در نهایت راهی برای ادغام آن با کسب و کارشان پیدا خواهند کرد. بوترین آن را به صورت «زمانهای هدر رفته» توصیف کرد.
فعالیتهای وسیع بلاکچینی زیادی در سطح شرکتها اجرا میشود. من مقالهی CoinDesk در زمینهی بلاکچین IBM را مطالعه کردم. من آن را کاملا درک نکردم، اما جزئیاتی که از آن متوجه شدم به من این ذهیت را از سوی IBM القا میکند که ما مالک تمام IP ها هستیم و (اینترنت) اساسا پلتفرم ماست و پلتفرم شما بر روی آن قرار دارد. اساسا مشکلی بر این واقعیت وجود ندارد. Vitalik Buterin
وی از چند نوآوری IBM در حوزهی بلاکچین از جمله نوآوری مرتبط با غذا، سخن گفت. بوترین از ایدهی کسب مالکیت فکری بلاکچین توسط شرکتها ابراز ناخرسندی کرد و با توجه به طبیعت باز پروتکل اتریوم و منبع باز بودن تقریبا تمامی کدهای مرتبط با رمزارزها، اظهار داشت اگر چه نوآوریها ارزشمند هستند اما معتقد است که شرکتها احتمالا در این راستا عملکرد صحیحی ندارند.
قطعا فعالیتهای آنها تاثیراتی خواهد داشت، اما من مطمعن نیستم بازیگران این بخش آن را به درستی انجام میدهند. Vitalik Buterin
زمانی که از وی در زمینهی صحیحترین کاربردهای تکنولوژی بلاکچین سوال شد، بوترین حرفهای زیادی برای گفتن داشت. او احساس میکند رمزارزها و سیستمهای پرداخت، اصلیترین و صحیحترین کاربرد تکنولوژی بلاکچین است. او همچنین گفت که «فعالیتهای دیجیتالی خالص(کاملا دیجیتالی)» برای بلاکچین بسیار مناسب هستند.
من احساس میکنم که سود واقعی این فنآوری در کاربردهای کاملا دیجیتالی بیشتر خواهد بود. Vitalik Buterin
این اظهارات اخیرا توسط دا فنگ(Da Feng) بنیانگذار نئو نیز تکرار شده است، وی گفت که مقصد بعدی بلاکچین صنعت بازی است، این اظهارات در عمل و با ورود بیش از یک شرکت در این حوزه اثبات شده است. آیتمهای خارج از بازی همانند حسابهای کاربری و دسترسیها را میتوان به کمک ویژگی سانسور ناپذیری در بلاکچین، محافظت کرد.
بوترین در حال حاظر مطلوبترین کاربرد بلاکچین را پروژهی « This Thing In Singapore» میداند، که با هدف تایید اعتبار مدرک دانشجویان راهاندازی شده است. در همین راستا به پروژههای مشابهی همانند NEM در مالزی و پروژهی دانشجویان دانشگاه Rice نیز میتواند اشاره کرد.
آیا با دیدگاه بوترین در زمینهی کاربردهای بلاکچین موافقید؟ نظر شما در ارتباط با ثبت مالکیت معنوی نوآوری شرکتها در حوزهی بلاکچین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.