- استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در حال افزایش است و به نظر میرسد که ساخت دنیاهای مجازی که معمولا در فیلمهای علمی-تخیلی دیده میشد نیز رفته رفته به واقعیت نزدیکتر میشود. با در نظر گرفتن این موضوع، بریان آرمسترانگ(Brian Armstrong) بنیانگذار یکی از بزرگترین صرافیهای رمزارزی جهان به نام Coinbase معتقد است که فناوری واقعیت مجازی میتواند ابزاری برای گسترش تکنولوژی پرداختهای مجازی باشد و میتوان از رمزارزها به عنوان ارز مورد استفاده در این جهانهای مجازی استفاده کرد.
بحثهای پیرامون صنعت واقعیت مجازی(VR) عمدتا این تکنولوژی را بهترین اتفاق و تجربه در دنیای رمزارزی و یا یکی از بیهودهترین کارهایی که این دنیا تجربه کرده است، توصیف میکنند. بسیاری از فیلمهای هالیوودی از جمله The Matrix یا فیلم Ready Player One، تلاش کردهاند که نسل بعدی فناوری واقعیت مجازی را به نمایش بگذارند. در این فیلمها، شخصیتهای اصلی در دنیایی زندگی میکنند که توسط ابزارهای خیرهکننده و تقریبا انحصاری ساخته شدهاند و میتوانند در این زندگی تخیلی خود شغل داشته باشند و یا خودروهای لوکس را امتحان کنند.
با صرف نظر از بخشهای علمی تخیلی صنعت واقعیت مجازی، مهندسین در حال بررسی راههای استفاده از این فناوری در زندگی و صنعت هستند. این فناوری با ارائهی حجم بالایی از بازیهای جذاب که توسط پلتفرمهای Play Station و Xbox منتشر شده است، به گیمیرها و صنعت بازی متعد بوده است. علاوه بر این مورد، امکان حذف لایهی بین صفحه کلید و ایمیلها، و استفاده از آواتار برای انتقال اطلاعات در محل کار نیز یکی دیگر از موارد استفادهی در حال بررسی این صنعت است.
شاید به همین دلیل است که بریان آرمسترانگ(Brian Armstrong) بنیانگذار یکی از بزرگترین صرافیهای رمزارزی جهان با نام Coinbase معتقد است که فناوری واقعیت مجازی میتواند ابزاری برای گسترش تکنولوژی پرداختهای مجازی باشد. به عقیدهی وی این تکنولوژی میتواند به شرکتکنندگان اجازه دهد تا پول مجازی بدست آورند، پولهایی که میتوانند به دنیای واقعی وارد کرده و آن را همانند هر ارز فیات دیگری خرج کنند.
آقای آرمسترانگ در رابطه با این مورد توضیح داد:
دلیل این اعتقادات من ساده است. هنگامی که مردم در دنیای مجازی داد و ستد میکنند، استفاده از ارز یک کشور در این فعالیت امری منطقی محسوب نمیشود. مردم از سراسر جهان در این فضاهای مجازی جمع خواهند شد بنابراین استفاده از ارز یک کشور در این دنیای مجازی ممکن است باعث ایجاد انحصار شود(و یا حتی بیادبی باشد). علاوه بر این، پول دیجیتال میتواند انگیزهای برای مردم باشد تا وقت بیشتری را در این دنیاهای دیجیتال صرف کنند(دنیاهایی که میتوانند در آن «پول واقعی» بدست آورند) و در نهایت برای کمپانیهایی که این دنیاهای مجازی را میسازند یک چرخهی سودآوری را ایجاد کند. Brian Armstrong
بیتکوین در دنیای واقعیت مجازی
آقای آرمسترانگ در گفتههای خود به سکههای مسی موجود در فیلم Ready Player One اشاره کرد. در فیلم مذکور کاربران و بازیکنان میتوانند این سکهها را به عنوان گنج یا جایزه دریافت کنند و در دنیای واقعی از آنها استفاده نمایند.
آقای آرمسترانگ در گفتههای خود پیشنهاد کرد که توسعهدهندگان چنین دنیایی میتوانند ارز دیجیتال متمرکز خود را بسازند و یا از یک ارز غیرمتمرکز موجود، مثل بیتکوین یا اتریوم استفاده نمایند. وی همچنین تصریح کرد که چطور مردم برای کسب درآمد زمان بیشتری را در این دنیای مجازی صرف میکنند، خصوصا اگر پولهای آن قابلیت استفاده در دنیای واقعی را داشته باشند،.
او در ادامه برای توضیح بیشتر اعلام کرد:
مشتریان اینگونه محصولات میتوانند پولهای کسب شده در دنیای مجازی را به پولهای سنتی تبدیل کرده تا به وسیلهی آن صورتحسابهای خود را در دنیای واقعی بپردازند. این کار باعث میشود که دنیای مجازی از حالت تفریح یا سرگرمی خارج شده و به عنوان یک شغل تمام وقت یا سبک زندگی از آن یاد شود. Brian Armstrong
در حالی که این نظریه بسیار علمی تخیلی در نظر گرفته میشود، اما باز هم از لحاظ تکنولوژیکی بسیار جالب است. هیچکس از آینده خبر ندارد، شاید روزی فرا برسد که کارمندان تنها با پوشیدن یک هدست، دیگر نیازی به حضور در دفاتر کاری خود را نداشته باشند و همهی کارهای خود را با استفاده از یک آواتار و به صورت از راه دور انجام دهند.
نظر شما در رابطه با استفاده از رمزارزها به عنوان ارز دنیای مجازی چیست؟ آیا با گفتههای آقای آرمسترانگ موافق هستید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.