- اخیرا گزارشاتی منتشر شده است که نشان میدهد صرافی رمزارزی Gemini(با مالکیت برادران وینکلوس) یک کمپین تبلیغاتی گسترده در سطح شهر نیویورک برگزار کرده است که موضوع آن قانونگذاری صنعت رمزارزی و ایجاد یک چهارچوب قانونی برای این صنعت نوپا میباشد.
کمپین تبلیغاتی Gemini
براساس گزارشاتی که روز ۴ام ژانویه منتشر شده است، صرافی رمزارزی Gemini که توسط برادران وینکلوس(Winklevoss) در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده، طی یک کمپین تبلیغاتی گسترده خواستار تنظیم قوانین بهتر برای فضای رمزنگاری شده است.
پلاکاردها و تابلوهای نصب شده بر روی تاکسیها و ایستگاههای متروی نیویورک، حاوی شعارهایی مانند «صنعت رمزارزی نیازمند قانون است» میباشد؛ این درحالیست که صرافی Gemini همزمان یک پیشنویس قانونی مبادله برای سرمایهگذاران نیز ارائه کرده است. برخی دیگر از شعارهایی که میتوان در سطح شهر دید عبارتند از «پول، آیندهای دارد» و «صنعت رمزارزی بدون هرج و مرج». کریس روآن(Chris Roan) مدیر بازاریابی صرافی Gemini به خبرگزاریها اعلام کرده است:
ما معتقدیم سرمایهگذارانی که در حال ورود به صنعت رمزارزی هستند، مشابه سرمایهگذاران بازارهای سنتی مستحق امنیت و حفاظت میباشند؛ و باید به همان استانداردها، روشها، قوانین و پروتکلهای انطباقی نیز وفادار بمانند. Chris Roan
برخی از افراد حاضر در فضای رمزارزی این تبلیغات را مورد انتقاد قرار دادهاند و اعلام کردهاند که اقدامات امنیتی نظیر شناخت مشتری(KYC) و فرایندهای ضد پولشویی(AML) با اصول پایه و اساس رمزارزها در تضاد هستند.
نیک فولی(Nick Foley) با انتشار یک عکس از این تبلیغات در حساب توییتری خود اعلام کرد:
اگر منظورتان قوانین ریاضی است، بله صنعت رمزارزی به آن نیاز دارد، اما اگر منظورتان قوانین همچون KYC، AML، مجوزهای مالیاتی و … است، باید بگویم که خیر. صنعت رمزارزی به چنین قوانینی نیاز ندارد. Nick Foley
پلتفرم آموزش بلاکچینی Kryptic Nation نیز اخیرا با انتشار یک پست توییتری اعلام نموده که صرافیهای رمزارزی همچون Gemini به دنبال به دنبال قوانینی هستند که «افراد و رهبران کارتلها به واسطهی این قوانین، برای سالهای متمادی فشار را بر روی مردم عادی متمرکز کرده بودند. این علامت باعث ناراحتی من میشود.»
نها نارولا(Neha Narula) مدیر طرح ارزهای دیجیتال در Media Lab دانشگاه MIT اخیرا عنوان نموده که قوانین همواره در سراسر فضای رمزارزی قابل اجرا نیستند. وی در ادامه اظهار داشت:
یک مشکل بزرگ در رابطه با یکپارچگی بازار و حفاظت از حقوق مصرف کننده وجود دارد، و ما قطعا باید اطمینان حاصل کنیم در جایی که این مشکلات حضور دارند، قوانین اجرایی میشوند. Neha Narula
خانوم نارولا همچنین افزود در حالیکه مقررات در اغلب موارد با صنعت رمزارزی ناسازگار هستند، قانونگذاری بیش از حد نیز میتواند نوآوری را از بین ببرد و در نهایت باعث میشود که روند ورود شرکتها به فضای رمزنگاری بسیار ناهموار و پرخرج باشد.
قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای اطمینان از اینکه فضای رمزارز از یک چهارچوب قانونی بسیار سختگیرانه رنج نمیبرد، اخیرا یک لایحهی مربوط به صنعت رمزارزی را در مجلس نمایندگان ارائه کردهاند که «نحوهی طبقهبندی توکنهای رمزارزی یا Token Taxonomy Act » نامیده شده است. این لایحه از معرفی توکنهای رمزارزی به عنوان اوراق بهادار جلوگیری میکند و یک تعریف جدید برای داراییهای رمزنگاری ارائه میدهد.
نظر شما در رابطه با کمپین تبلیغاتی صرافی Gemini چیست؟ آیا صنعت رمزارزی به یک چهارچوب قانونی نیاز دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.