- شرکت امنیت سایبری کسپرسکی(Kaspersky) اخیرا تحقیقاتی مرتبط با صنعت رمزارزی انجام داده است که نشان میدهد تنها یک نفر از هر ده نفر در رابطه با نحوهی کارکرد رمزارزها اطلاع دارند. در گزارشات کسپرسکی همچنین ذکر شده تعداد زیادی از کاربران معتقداند که رمزارزها نوسان بالایی دارند و برای پذیرش عمومی این مشکل باید رفع شود.
براساس تحقیقات جدیدی که شرکت امنیت سایبری کسپرسکی(Kaspersky) انجام داده است، تنها یک نفر از هر ۱۰ نفر نحوهی کار رمزارزها را درک کرده است و تنها ۲۹ درصد از مردم در رابطه با ارزهای دیجیتال اطلاعات دارند.
با وجود اینکه سلبریتیهایی نام آشنایی همچون جانی دپ(Johnny Depp) و افراد تاثیرگذاری در پلتفرم یوتیوب همچون PewDiePie از فناوری رمزارزها استقبال کردهاند و آن را مورد ستایش قرار دادهاند، اما بازهم نرخ پذیرش رمزارزها توسط مصرفکنندگان جهانی به شدت کاهش یافته است. در گزارشات کسپرسکی آمده است که:
تا به امروز چهار نفر از هر پنج نفر مردم جهان(حدود ۸۱ درصد) هرگز رمزارز خریداری نکردهاند، این رقم نشان میدهد که ما به چه اندازهای با روزی که رمزارزها به عنوان یک روش عادی پرداخت یا سرمایهگذاری مورد استفاده قرار بگیرند، فاصله داریم. Kaspersky
گرچه بسیاری از مصرف کنندگان تمایل به استفاده از رمزارزها را دارند، شکاف آگاهی موجود باعث دوری آنها از این فناوری میشود. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که فکر میکردند در رابطه با رمزارزها اطلاعات کافی دارند، پس از مدتی تصمیم گرفتهاند که از استفاده نکنند. تقریبا یک پنجم(حدود ۱۸ درصد) مردم استفاده از رمزارزها را متوقف کردهاند زیرا فکر میکنند که رمزارزها از لحاظ فنی بسیار پیچیده هستند.
تقریبا یک سوم(چیزی حدود ۳۱ درصد) شرکتکنندگان در تحقیقات کسپرسکای نیز اظهار نمودهاند که از نظر آنها رمزارزها نوسان بالایی دارند و قبل از اینکه آمادهی استفاده از آنها شوند، رمزارزها باید به یک ثبات نسبی برسند. در بین اغلب مصرفکنندگان نیز یک احساس رایج وجود دارد که فکر میکنند صنعت رمزارزی برای همیشه وجود نخواهد داشت و امکان از بین رفتن آن وجود دارد.
یک سوم شرکت کنندگان(حدود ۳۵ درصد) معتقداند که رمزارز تنها یک هوس زودگذر است و ارزش سرمایهگذاری و شرکت در آن را ندارند. ویتالی زوکوف(Vitaly Mzokov) سرپرست بخش بازاریابی کسپرسکی اعلام نموده که:
واضح است که به علت ماهیت آسیبپذیر فناوری رمزارزی، پذیرش عمومی و نرخ رشد آن به شدت کاهش یافته است. گرچه اشتیاق زیادی برای استفاده از آن وجود دارد، اما خریدن چیزی که درک درستی از آن نداشته و یا به آن اعتماد ندارید، آن هم به واسطهی پولهایی که بابت آن زحمت کشیدهاید، بسیار کار سختی است. Vitaly Mzokov
گرچه علاقه به صنعت رمزارزی ممکن است در نقطهی اوج خودش قرار گرفته باشد، باز هم تقاضا برای استفاده از آن وجود دارد. یک پنجم(حدود ۲۰ درصد) از افراد شرکتکننده اعلام کردهاند که گرچه هم اکنون از رمزارزها استفاده نمیکنند، اما تمایل دارند که در آینده این کار را انجام دهند.
از سوی دیگر کلاهبرداران نیز میتوانند از مزایای بالقوهی صنعت رمزارزی نیز سوءاستفاده کنند، یک پنجم(حدود ۱۹ درصد) افراد شرکت کننده نیز اعلام کردند که در صرافیهای رمزارزی مورد حملات هک قرار گرفتهاند و داراییهای خود را از دست دادهاند. همچنین گفته شده که ۱۵ درصد مصرفکنندگان قربانی کلاهبرداریهای رمزارزی بودهاند و کلاهبرداران توانستهاند با ایجاد کیفپولهای جعلی باعث جذب افراد به سرمایهگذاریهای غیرواقعی شوند.
نظر شما در رابطه با نتایج بدست آمده از تحقیقات کسپرسکی چیست؟ چه راهکاری برای افزایش میزان پذیرش و سطح آگاهی عمومی در رابطه با صنعت رمزارزی وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.