- گرچه معرفی رمزارز بومی توسط کمپانی فیسبوک باعث ایجاد سروصدای زیادی در صنعت رمزارزی شد و برخی آن را اولین قدم در راستای پذیرش عمومی صنعت رمزارزی در میان مردم عادی میدانند، طبق نتایج بدست آمده از جدیدترین تحقیقات شرکت خدمات مالی Jefferies به نظر میرسد که اغلب کاربران رسانههای اجتماعی ساکن ایالات متحده تمایلی به استفاده از این رمزارز جدید ندارند.
طبق آخرین تحقیقات شرکت خدمات مالی Jefferies بعید به نظر میرسد که کاربران رسانههای اجتماعی ایالات متحده تمایلی به استفاده از رمزارز شرکت فیسبوک با نام Libra داشته باشند. گفته شده که در این نظرسنجی بیش از ۶۰۰ نفر شرکت کردهاند و چهار نفر از هر پنج نفر اعلام کردهاند که بعید به نظر میرسد که اقدام به خرید این رمزارز کنند.
به رغم این واقعیت که شرکت فیسبوک هیچگونه دسترسی به اطلاعات مربوط به تراکنش مصرفکنندگان ندارد، بیش از ۴۵ درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی به عنوان بزرگترین نگرانی خود در رابطه با رمزارز Libra، به عدم اعتماد به این غول رسانههای اجتمای اشاره کردهاند. حدود ۴۰ درصد نیز اعلام کردند که در حال حاضر یک کیفپول پرداخت موبایلی در اختیار دارند و هیچ دلیلی برای استفاده از کیفپول Libra ندارند.
لیبرا و پذیرش عمومی
با این حال، در این گزارشات آمده است که Libra برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد تا به صورت گستردهای مورد پذیرش عموم قرار بگیرد. در بخشهایی از این گزارش آمده است که:
به طور موثر، بدون تاثیرگذاری قابل توجه و اساسی شبکه، ما انتظار نداریم که Libra بتواند جایگزین فرمهای موجود پرداختهای بدون پول نقد یا cashless payments شود؛ حداقل نه در کوتاه مدت. Jefferies’s Reports
تنها ۱۲ درصد از افراد شرکتکننده در این نظرسنجی اعلام کردهاند که علاقهمند به استفاده از لیبرا برای پرداخت هزینهی کالاها و خدمات هستند، حدود ۱۴ درصد اعلام کردهاند که از این رمزارز برای ارسال پول به دوستان یا خانواده استفاده خواهند کرد و نهایتا ۱۵ درصد نیز ترکیبی از این دو مورد را اعلام نمودهاند.
با این حال، گزارشات مذکور نشان میدهد که تغییر رفتار و دیدگاه خرید مصرفکنندگان یک شبه رخ نخواهد داد. در دادههای بدست آمده از گزارشات PYMNTS گفته شده که تنها بخش کوچکی از کاربران تلفنهای همراه مجهز به سیستمعامل اندروید(۶ درصد) و مصرفکنندگان آیفون(۱۲/۵ درصد) ساکن ایالات متحده از نرمافزارهای پرداخت موبایلی Apple Pay و Android Pay استفاده کردهاند. کمپانی Jefferies در ادامه پیشنهاد کرده که برای کمک به افزایش میزان استفاده و گسترش اینگونه پلتفرمها به «ایجاد انگیزه» نیاز است.
نظر شما در رابطه با نتایج بدست آمده از این نظرسنجی چیست؟ آیا رمزارز بومی فیسبوک آنگونه که تصور میشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.