اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کاهش بی‌سابقه‌ی میزان خرید و صرف هزینه در بین مصرف‌کنندگان آمریکا طی نیم قرن گذشته

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که صرف هزینه و خرید در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی به شدت کاهش یافته و یک سقوط ناگهانی طی ۵۰ سال گذشته را به ثبت رسانده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق آمار و ارقام بدست آمده از شاخص احساسات مصرف‌کنندگان میشیگان(MSCI) صرف هزینه و خرید در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی به شدت کاهش یافته و یک سقوط ناگهانی در نمودار ۵۰ سال گذشته به ثبت رسانده است. عواملی همچون شیوع بیماری کرونا، قرنطینه‌ی خانگی، افزایش شمار افراد بیکار و کاهش درآمد خانوارها دلیل اصلی این کاهش ناگهانی در نمودار فوق‌الذکر است.

کاهش خرید و صرف هزینه

شاخص احساسات مصرف‌کنندگان میشیگان(MSCI) که در واقع یک بررسی تلفنی ماهانه است که به دنبال درک و مشخص کردن وضعیت کلی مصرف‌کنندگان ایالات متحده می‌باشد، اکنون چهارمین سقوط ناگهانی طی ۵۰ سال گذشته را به ثبت رسانده و نشان می‌دهد که میزان خرید و صرف هزینه در بین مصرف‌کنندگان آمریکایی به طور محسوس کاهش یافته است.

این شاخص معمولاً توسط سرمایه‌گذاران به عنوان معیاری جهت سنجش و تخمین «میزان خرید و خرج کردن پول» توسط مصرف‌کنندگان در کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق داده‌های منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصاد آمریکا، مصرف‌کنندگان حدود ۷۰ درصد درآمد ناخالص ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ را تشکیل داده‌اند.

شاخص احساسات مصرف‌کنندگان در ماه مارس با سقوط ۱۱/۹ واحدی روبرو بود. برای مقایسه و درک این رقم باید اظهار داشت که در رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ این رقم با کاهش ۱۲/۷ واحدی روبرو بوده و طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ نیز باعث کاهش ۱۲/۲ واحدی آن شده بود. در رکود اقتصادی سال ۱۹۸۰ که تعداد افراد بیکار در آمریکا به اوج خود رسید، این شاخص با افت ۱۲/۲ واحدی روبرو شد.

مصرف‌کننده
شاخص احساسات مصرف‌کنندگان اکنون چهارمین سقوط ناگهانی طی ۵۰ سال گذشته را به ثبت رسانده است.

احتمال ادامه‌ی این روند وجود دارد

گرچه شاخص مذکور در حال حاضر در نقطه‌ی ۸۹/۱ و بالاتر از میانگین ۵۰ سال گذشته و پیش از آغاز رکود اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸ قرار دارد، اما انتظار می‌رود که طی ماه‌های آتی با کاهش هرچه بیشتر آن روبرو شویم.

در گزارشی که توسط دانشگاه میشیگان منتشر شده است، ریچارد کورتین(Richard Curtin) اقتصاددان ارشد این دانشگاه خاطر نشان کرده است که اگر شاخص احساسات فوق‌الذکر «میانگین هفت روز گذشته‌ی خود را تثبیت کرده و این روند ادامه یابد، ما شاهد سقوط هرچه بیشتر و کاهش آن تا نقطه‌ی ۱۸/۲ واحدی در ماه آوریل خواهیم بود». در واقع، اگر این شاخص بتواند طبق گفته‌های ریچارد کورتین تا ۱۸/۲ واحد سقوط کند، یک رکورد جدید برای سقوط در بازه‌ی دوماهه به ثبت خواهد رسید.

مصرف‌کننده

آقای کورتین در رابطه با این شاخص و وضعیت آن طی هفته‌های آتی اظهار داشت:

با توجه به افزایش تعداد افراد بیکار و کاهش درآمد خانوار، تثبیت اعتماد به نفس در سطوح پایانی ماه بسیار سخت خواهد بود. ادامه‌ی روند کاهش در ماه آوریل به موفقیت دولت در محدودسازی روند شیوع بیماری کرونا و سرعت پرداخت کمک هزینه‌ی دولت به خانوارها برای رفع مشکلات مالی فعلی بستگی دارد. Richard Curtin

آقای کورتین هفته‌ی گذشته با انتشار مقاله‌ای توضیح داد که «اکنون شاهد آغاز یک رکود اقتصادی بزرگ هستیم، و احتمالاً میزان خرید و صرف هزینه از طرف مصرف‌کنندگان نیز برای یک دوره‌ی طولانی مدت(دو تا سه برابر دوره‌ی شیوع کرونا) کاهش خواهد یافت».

نظر شما در رابطه با آمار منتشر شده در رابطه با میزان خرید و صرف هزینه بین مصرف‌کنندگان چیست؟ چه عواملی باعث شده تا این ارقام کاهش چشم‌گیر داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا