راب لیدرن، مدیرمحصولات این شرکت، در 30 ژانویه پستی منتشر کرد که بیانگر سیاست جدید فیسبوک، به منظور ممنوعیت تبلیغات محصولات و خدمات مالی مانند تبلیغات مربوط به ICOها و ارزهای رمزگذاری شده است، که اغلب با عناوین گمراهکننده یا فریبنده همراه هستند.
لیدرن اینطور نوشت:
ما میخواهیم که کاربران بدون اینکه ترسی از ابزارهای مخرب یا عوامل فریبدهنده داشته باشند، با استفاده از تبلیغات فیسبوک محصولات و خدمات جدید را کشف کنند. گفته میشود، شرکتهای بسیاری هستند که ICOها و ارزهای رمزگذاریشدهای را تبلیغ میکنند که در پشت پرده نیت خوبی همراه خود ندارند.
بسیاری از کاربران رسانههای اجتماعی با تبلیغاتی برای ICOها مواجه شدهاند که بصورت تضمینی کاربران را تشویق به سرمایهگذاری میکنند و در ازای سرمایهگذاری به آنها پاداش مشارکت نیز اعطا میکنند. در کنار این نیز تبلیغاتی در خصوص سرمایهگذاری در بازار ارزهای رمزگذاریشده دیده شدهاند.
سیاست جدید فیسبوک دقیقا به منظور مقابله با تبلیغاتی هست که جعلی هستند و یا به منظور فریفتن کاربران طراحی میشوند.
او همچنین اضافه کرد که این سیاست جدید شامل سایر سرویسهای ما نظیر سرویس محبوب اشتراک عکس و ویدیوی اینستاگرام نیز میشود. همچنین عنوان کرد که این سیاست ممکن است در آینده تغییر کند اما زمانی برای این اتفاق ذکر نشده است.