اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فرآیند ثبت ادعا برای قربانیان صرافی کریپتوپیا آغاز شد

شرکت گرنت تورنتون در اطلاعیه‌ی اخیر خود اعلام کرد که پرتال ویژه‌ای را برای ثبت مشخصات و ادعای قربانیان صرافی کریپتو‌پیا راه‌اندازی کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • سرانجام فرآیند اصلی عودت دارایی‌های قربانیان صرافی کریپتو‌پیا آغاز شده است. کاربران صرافی کریپتو‌پیا برای دسترسی به دارایی‌های خود در پرتال ثبت ادعای شرکت گرنت تورنتون ثبت نام کنند و مراحل ثبت ادعا را به دقت طی کنند. با این وجود حجم وسیعی از اطلاعات در این پرتال از کاربران درخواست می‌گردد که تکمیل فرآیند ثبت ادعا را به ویژه برای کاربران ایرانی صرافی کریپتو‌پیا دشوار می‌سازد.

راه‌اندازی پرتال ثبت ادعا برای عودت دارایی کاربران صرافی کریپتوپیا

حادثه‌ی هک صرافی کریپتو‌پیا(Cryptopia) در ژانویه‌ی 2019 شرایط نامطلوبی را برای کاربران این صرافی ایجاد کرده است. با این وجود سردرگمی کاربران این صرافی برای مدت نزدیک به دو سال به دلیل پیچیدگی فرآیند انحلال تحمل این شرایط را برای قربانیان دشوار‌تر ساخته است. اما هم‌اکنون قربانیان یک گام دیگر به باز‌پس‌گیری دارایی‌های خود نزدیک‌تر شده‌اند.

پرتال ثبت ادعا کریپتوپیا

شرکت گرنت تورنتون(Grant Thornton) که مسئولیت انحلال صرافی کریپتوپیا را بر عهده دارد، در اطلاعیه‌ی اخیر خود از راه‌اندازی پرتال ثبت ادعا برای قربانیان این صرافی خبر داده است. این شرکت در روز نهم دسامبر اعلام کرد که در طی چند روز گذشته کاربران صرافی کرپتو‌پیا ایمیلی را از آدرس [email protected] دریافت کرده‌اند که آن‌ها را به ثبت نام در «پرتال ثبت ادعای» صرافی کرپتوپیا دعوت می‌کند.

این اطلاعیه راه‌اندازی پرتال ثبت ادعا در صرافی کریپتوپیا را نشان می‌دهد که مسیرآغازین عودت دارایی کاربران صرافی کریپتو‌پیا محسوب می‌شود. همچنین برای تایید مالکیت حساب، اطلاعات مربوط به حساب کاربری از قربانیان درخواست می‌گردد.

در این اطلاعیه اعلام شده است که با توجه به حجم بالای ایمیل‌های ارسال فرآیند ارسال ایمیل به کاربران در طول چند روز آتی نیز ادامه خواهد یافت. در ایمیل‌های ارسالی لینک پورتال ثبت ادعای کاربران و سرویس خدمات مشتریان وجود دارد.

در پرتال ایجاد شده از کاربران در خواست شده است تا ورود دو مرحله‌ای را به کمک سرویس گوگل اتنتیکیتور(Google Authenticator) فعال کنند. این سرویس باید از ابتدا تنظیم شود و به کاربران هشدار داده شده است که از تنظیمات ورود دو مرحله‌ای پیشین خود برای ورود به صرافی کریپتو‌پیا استفاده نکنند.

اطلاعات درخواست شده برای ثبت ادعا

همچنین کاربران برای ثبت نام در این فرآیند باید به سوالات مختلفی پیرامون سابقه‌ی حساب کاربری خود پاسخ دهند. در صورتی که کاربران نتوانند این مرحله را تکمیل کنند، قادر به ثبت ادعای خود نخواهند بود و برای ادامه‌ی فرآیند ثبت ادعا باید با سرویس پشتیبانی از خدمات مشتریان تماس بگیرند. در این پرتال اطلاعات مختلفی یه شرح زیر از کاربران درخواست می‌گردد:

  • اطلاعات هویت کاربران شامل نام کاربری نام کامل، تاریخ تولد، کپی پاسپورت و یا گواهی‌نامه‌ی رانندگی
  • اطلاعات تماس شامل ایمیل، آدرس محل سکونت و شماره تلفن
  • اطلاعات مالی شامل اسناد مربوط به دارایی‌ها و اطلاعات پرداخت
  • اطلاعات حساب شامل نام کاربری، پسورد و پاسخ به سوالات بازیابی حساب که در زمان ثبت نام ثبت شده است
  • اطلاعات ادعا شامل مقدار، ارزش و وضعیت دارایی‌ها شامل جزئیات فهرست تراکنش‌های مربوط به دارایی‌ها، سپرده‌گذاری ارزهای فیات، تراکنش‌های شبکه‌های بلاکچین.
  • اطلاعات فنی شامل آدرس آی‌پی(IP)، اطلاعات ورود به کریپتو‌پیا، نوع و نسخه‌ی مرورگر، سیستم عامل و سایر فن‌آوری‌هایی که برای دسترسی به وب‌سایت کریپتو‌پیا مورد استفاده قرار گرفته است.
  • اطلاعات مربوط به استفاده از حساب کاربری شامل چگونگی استفاده از پرتال، تارخچه‌ی فعالیت و زمان فعالیت یا عدم فعالیت در صرافی کریپتو‌پیا
  • اطلاعات ایمیل شامل زمان دریافت، مطالعه و اطلاع از ایمل‌های دریافتی در رابطه با پرتال
  • اطلاعات ارتباطی شامل روش ترجیحی برای برقراری ارتباط

با توجه به حجم اطلاعات درخواست شده از طرفی شرکت گرنت تورنتون بنظر می‌رسد که کاربران با مانع مهم دیگری برای دریافت دارایی‌های خود مواجه شده‌اند. به ویژه تهیه‌ی اسناد مربوط به منبع دارایی‌ها برای کاربران ایرانی این صرافی ناممکن به‌نظر می‌رسد.

نظر شما نسبت به اطلاعیه‌ی اخیر شرکت گرنت تورنتون برای عودت دارایی کاربران صرافی کریپتو‌پیا چیست؟ آیا کاربران ایرانی این صرافی در نهایت به دارایی‌های خود دست خواهند یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام
    دوستان کمکم کنید
    اخه من پیش رفتم یجا گفت به دو تا سوال جواب بده
    که یکی من موجودیم گفتم
    یکی هم سوالای مختلف بود که من اصلا یادم نیست از دوسال قبل ، فقط یکش گفته بود اسم ارزای به غیر بیت بگو دوتاش که من فقط نئو به غیر بیت داشتم ودو بار تایید کردم دفع سوم حسابم قفل کرد گفت بیش از استاندارد وارد کردید به پشتیبانی پیام بدید که منم دادم
    حالا میخواام اگر باز شه از شما راهنمایی بگیرم نحوه پاسخ به سوالات

    1. سلام، امیدوارم که به دارایی‌هاتون برسید
      خودشون همینو گفتن یعنی اگه نتونستید این مرحله را طی کنید باید با پشتیبانی پیش برید که بدونن خودتون مالک حساب هستید

      1. سلام
        دو ستان کمکم کنید
        اخه من پیش رفتم یجا گفت به دو تا سوال جواب بده
        که یکی من موجودیم گفتم
        یکی هم سوالای مختلف بود که من اصلا یادم نیست از دوسال قبل ، فقط یکش گفته بود اسم ارزای به غیر بیت بگو دوتاش که من فقط نئو به غیر بیت داشتم ودو بار تایید کردم دفع سوم حسابم قفل کرد گفت بیش از استاندارد وارد کردید به پشتیبانی پیام بدید که منم دادم
        حالا میخواام اگر باز شه از شما راهنمایی بگیرم نحوه پاسخ به سوالات

دکمه بازگشت به بالا