
- پلتفرم نرمافزاری فورت(Forte) که در زمینهی برنامهنویسی بازیهای رایانهای فعالیت دارد، اخیراً یک نظرسنجی گسترده بین بیش از ۲ هزار شهروند آمریکایی برگزار نموده و علاقهی آنها نسبت به فناوری بلاکچین را ازریابی کرده است. طبق نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، حدود ۶۲ درصد شرکتکنندگان بالغ در این نظرسنجی بر این باوراند که تفاوتی میان بلاکچین و رمزارز وجود ندارد، درحالیکه ۴۸ درصد دیگر نیز اعلام کردهاند که از نظر آنها «بلاکچین و بیت کوین یک چیز هستند». این درحالیست که بخش قابل توجهی از شرکتکنندگان در این نظرسنجی که غالباً در ردهی سنی جوان و نوجوان قرار داشتند، نسبت به فناوری بلاکچین و استفاده از رمزارزها از خود علاقه نشان دادهاند. برهمین اساس، محققان اعلام کردهاند که «صنعت بازیهای رایانهای» که یک صنعت در حال رشد چند صد میلیارد دلاری میباشد، میتواند به عنوان نقطهی گسترش و تصویب این فناوری در میان افراد جامعه به ویژه ردهی سنی پایینتر مورد استفاده قرار بگیرد.
بلاکچین و نوجوان
براساس نتایج بدست آمده از نظرسنجی پلتفرم نرمافزاری فورت(Forte)، بیش از نیمی از افراد بالغ شرکتکننده بر این باوراند که «بلاکچین» و «بیت کوین» همسان و معادل یکدیگر هستند. به طور خاص، حدود ۶۲ درصد شرکتکنندگان بالغ در این نظرسنجی بزرگ که بیش از ۲ هزار نفر در آن شرکت کردهاند، بر این باوراند که «تفاوتی میان بلاکچین و رمزارز وجود ندارد»، درحالیکه ۴۸ درصد دیگر نیز اعلام کردهاند که از نظر آنها «بلاکچین و بیت کوین یک چیز هستند».
در بخشهای دیگری از این نظرسنجی به میزان اطلاعات شهروندان آمریکایی از صنعت رمزارز و فناوری بلاکچین پرداخته شده است. طبق نتایج بدست آمده، تنها ۲۵ درصد از شهروندان بزرگسال آمریکایی با فناوری بلاکچین آشنایی دارند، درحالیکه بخش قابل توجهی از این افراد در طبقهبندی سنی ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند.
محققان فورت اعلام کردهاند که ما همچنان در روزهای اولیهی سرمایهگذاری در صنعت رمزارزها و فناوری بلاکچین هستیم، زیرا بخش اعظم مردم همواره «نگران از دست دادن قایق فرصتهای بوجود آمده به واسطهی صنعت رمزارز» هستند.

داراییهای دیجیتال در دنیای بازیهای رایانهای
محققان برای بررسی و کشف کاربر فناوری بلاکچین در بازیهای رایانهای این نظرسنجی را ارائه کردهاند. به گفتهی آنها صنعت گیم به سرعت در حال رشد است، درحالیکه بخش قابل توجهی از کاربران آن به طور مداوم در حال خرید داراییهای درون بازی هستند.
آقای کیسر هوانگ(Kaiser Hwang) مدیرعامل پلتفرم فورت در تازهترین مصاحبهی خود به کاربردهای مختلف فناوری بلاکچین در صنعت رمزارز از جمله «تایید مالکیت داراییهای دیجیتال، حاکمیت درون بازی و طراحی گیمپلیهای جدیدتر» اشاره کرد.
براساس نتایج بدست آمده از چندین نظرسنجی مختلف، تقریباً یک چهارم گیمرهای سراسر جهان اقدام به خرید دارایی درون بازی کردهاند، که طبق آمار متوسط هزینهی پرداخت شده برای خدمات درون بازی توسط آنها چیزی حدود ۱۶۸ دلار بوده است.
به گفتهی کیسر هوانگ، زمانی که این داراییهای مجازی به واسطهی فناوری بلاکچین ایمن شوند، میتوان مالکیت دارایی را به خارج از بازارهای داخلی متمرکز درون بازی و به دنیای واقعی انتقال داد، در این حالت بازیکن به صورت کامل ماکیت دارایی خریداری شده را برعهده خواهد داشت.
علاقهی بازیکنان به فناوری بلاکچین
این درحالیست که نزدیک به نیمی از گیمرها اعلام کردهاند اگر بتوانند داراییهای درون بازی را مانند داراییهای بلاکچینی معامله کرده و یا در ازای ارز فیات(ارزهای رایج) بفروش برسانند، تمایل دارند حتی هزینهی بیشتری برای داراییهای دیجیتال درون بازی و کالاهای مجازی پرداخت کنند. بر همین اساس به نظر میرسد که بازیکنان سراسر جهان علاقهمند به دریافت حق مالکیت واقعی داراییهای مجازی هستند.
آقای مایک ورهاوس(Mike Vorhaus) مدیرعال شرکت مشاورهی مالی ورهاوس ادوایزور(Vorhaus Advisors) اظهار نموده که «یافتههای بدست آمده از این نظرسنجیها حاکی از آن است که ما در حال شروع بررسی روند کسب درآمد از بازیهای مختلف توسط شرکتهای بزرگ هستیم». به گفتهی وی، شرکتهای مختلف در حال حاضر به دنبال افزایش سطح درآمد منفع خود از بازیهای رایانهای هستند.
وی در رابطه با این موضوع توضیح داده است که:
این بررسیها نشان میدهد که حدود ۲۰ درصد گیمیرهای بالغ در ایالات متحده به طور کلی ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاکچین که باعث شده دیگر به صورت مستقیم تحت مدیریت بانکها، دولتها و سایر نهادهای نظارتی متمرکز نباشد را به عنوان مزیت اصلی آن توصیف میکنند. Mike Vorhaus
نظر شما در رابطه با نتایج بدست آمده از این نظرسنجیها چیست؟ آیا صنعت بازیهای رایانهای میتواند خود را به عنوان یک نقطه عطف برای رمزارزها و فناوری بلاکچین معرفی کرده و در نهایت منجر به گسترش این فناوریهای نوظهور شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.