اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

حقوق مادی و معنوی بازی‌های رایانه‌ای در بستر بلاک‌چین ثبت خواهد شد

شرکت مایکروسافت قصد دارد با همکاری شرکت خدماتی ارنست اند یانگ یک پلت‌فرم بلاک‌چینی جهت تسهیل فرآیندهای حقوقی مربوط به بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی کند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت مایکروسافت اخیراً اعلام نموده که با همکاری شرکت خدمات بلاک‌چینی ارنست اند یانگ(Ernst & Young که با تمرکز بر کاربرد فناوری بلاک‌چین در امور مالی فعالیت دارد) یک پلت‌فرم بلاک‌چینی جهت رسیدگی به مسائل حقوقی بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت حق امتیاز در این صنعت راه‌اندازی کند. این پلت‌فرم بلاک‌چینی که هنوز اطلاعات کاملی از آن در دسترس قرار ندارد، قرار است با استفاده از قرارداد‌های الکترونیکی «زمان پردازش قرارداد‌های مختلف دستی را نزدیک به ۹۹ درصد کاهش داده» و به نوعی باعث بهبود قابلیت‌های مختلف از جمله سرعت، کارایی، کنترل، انطباق استاندارد‌ها و افزایش هرچه بیشتر شفافیت قرارداد‌های حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای شود.

گسترش بلاک‌چین در صنعت گیمینگ

شرکت خدماتی ارنست اند یانگ(Ernst & Young) با همکاری شرکت مایکروسافت به دنبال ساخت یک پلت‌فرم بلاک‌چینی جهت مسائل حقوقی بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت حق امتیاز این صنعت است؛ در این پلت‌فرم قرار است یک سیستم مالی متشکل از سوابق مختلف از جمله قرارداد‌های تولید و اسناد مربوط به تسویه حساب ایجاد گردد.

گسترش عملکرد‌های بلاک‌چینی به شرکای مایکروسافت که در زمینه‌ی تولید محتوا برای بازی‌های ویدئویی فعالیت دارند، از جمله نوازندگان، هنرمندان، نویسندگان و غیره اجازه می‌دهد که از نظر ردیابی، مدیریت و پردازش قرارداد‌های مرتبط با حق امتیاز یک اثر و رهگیری حق‌تالیف آن با مسائل و مشکلات کم‌تری مواجه شوند.

شرکت خدمات بلاک‌چینی ارنست اند یانگ که با تمرکز بر کاربرد فناوری بلاک‌چین در امور مالی فعالیت دارد، قصد دارد از این پلت‌فرم به عنوان یک راه‌حل برای کمک به مشتریان سازمانی و خودکارسازی محاسبات و پردازش‌های مربوط به قرارداد‌های مختلف استفاده کند.

ernst & Young

قرارداد‌های الکترونیکی ابزار تسهیل فرآیند‌ها

طبق اعلامیه‌ی منتشر شده در رابطه با این موضوع، این پلت‌فرم بلاک‌چینی قرار است با استفاده از قرارداد‌های الکترونیکی «زمان پردازش قرارداد‌های مختلف را نزدیک به ۹۹ درصد کاهش داده» و باعث تسهیل فرآیند پذیرش قرارداد‌های الکترونیکی بین توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای شود. به عبارتی، قرار است این پلت‌فرم جدید جهت ثبت قرارداد‌های جدید در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالیزه کردن آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت مایکروسافت در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «این راه‌حل توسعه یافته به نوعی باعث بهبود قابلیت‌های مختلف از جمله سرعت، کارایی، کنترل، انطباق استاندارد‌ها و افزایش هرچه بیشتر شفافیت قرارداد‌های حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد».

بلاک‌چین بهترین وسیله جهت دیجیتالی کردن تعاملات سازمانی

آقای لوک فِوِل(Luke Fewel) مدیرکل شرکت مایکروسافت در رابطه با توسعه‌ی این راه‌حل اعلام نموده که می‌تواند «فرآیند‌های مالی و حقوقی را تسهیل کند». به گفته‌ی او چنین پلت‌فرمی باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌های جاری و مقیاس‌پذیری پروسه‌های مختلف خواهد شد، بنابراین تجربه‌ی کلی شرکا و توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای شرکت مایکروسافت را بهبود خواهد بخشید.

هر دو شرکت مایکروسافت و ارنست اند یانگ به دنبال گسترش این راه‌حل در اکوسیستم حق امتیاز شرکت مایکروسافت جهت بهبود عملکرد سیستم مالی مدرن خود هستند.

نظر شما در رابطه با ورود فناوری بلاک‌چین در صنعت بازی‌های رایانه‌ای چیست؟ آیا پلت‌فرم‌هایی همچون آنچه مایکروسافت به دنبال راه‌اندازی آن است، می‌تواند باعث بهبود وضعیت صنعت گیمینگ و همچنین گسترش و تصویب هرچه بیشتری فناوری بلاک‌چین شوند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا